روزانه هزاران وب سایت از طریق سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی می‌شوند. افرادی که تجربه کافی در نصب وردپرس ندارند، بهتر است با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنند. یک سری نکات مهم قبل نصب وردپرس وجود دارد که رعایت کردن آنها باعث می‌شود تا نصب این سیستم مدیریت محتوا به بهترین شکل انجام شود. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نکات مهم قبل نصب وردپرس بپردازیم لذا در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

نکات مهم قبل نصب وردپرس

شناخت مهم‌ترین نکات قبل نصب وردپرس

داشتن یک کسب و کار آنلاین که شما را در مدت زمان مشخص به اهداف خود برساند، نیازمند طراحی وب سایت باکیفیت است. اعتبار کسب و کارهای اینترنتی به اعتبار وب سایت آنهاست. چندین نکته مهم و کلید قبل نصب وردپرس وجود دارد که به شرح زیر هستند:

خرید هاست باکیفیت

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین نکات قبل از راه اندازی وب سایت و نصب وردپرس، خرید هاست باکیفیت است. هاست، فضایی است که تمام اطلاعات مورد نیاز وب سایت بر روی آن ذخیره و نگهداری می‌شود. در صورتی که شرکت ارائه دهنده میزبانی هاست دارای اعتبار لازم باشد، وب سایت راه اندازی برای کاربران به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن نمایش داده می‌شود.

بسیاری از افراد، تجربه کافی در زمینه انتخاب هاست مناسب ندارند، این افراد بهتر است با یک مجموعه طراحی معتبر مشورت کرده تا بتوانند ضمن مدیریت هزینه‌های خود، بهترین خرید را داشته باشند.

همچنین بخوانید:
رفع خطای too many redirects در وردپرس

مطابقت نام دامنه با کسب و کار

یکی از نکات ضروری قبل نصب وردپرس این است که نام دامنه انتخاب شده با نوع کسب و کار مطابقت داشته باشد. نکات کلیدی زیادی در هنگام انتخاب نام دامنه وجود دارد که افراد و یا سازمان‌ها باید به آن توجه داشته باشند. به عنوان نمونه نام انتخاب شده باید حدالامکان کوتاه و مفید باشد. تلفظ ساده‌ای داشته باشد تا به راحتی در ذهن مخاطبان بماند.

تناسب نام دامنه با نوع کسب و کار باعث افزایش بازدید وب سایت خواهد شد لذا افراد قبل از نصب وردپرس باید به این نکات توجه داشته باشند.

نصب افزونه پشتیبان گیری

پشتیبان گیری از اطلاعات وب سایت به مانند یک بیمه نامه عمل کرده و باعث جلوگیری از پاک شدن اطلاعات می‌شود. وجود یک افزونه مناسب که دارای قابلیت‌های فراوان باشد به افراد کمک خواهد کرد تا قبل از نصب وردپرس بتوانند در صورت وجود هر گونه مشکل، وب سایت را به تنظیمات کارخانه بازگردانند. ساده‌ترین و بهترین شیوه پشتیبان‌گیری استفاده از یک افزونه حرفه‌ای است. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای هوشمند محسوب می‌شود که افزونه‌های زیادی دارد.

شناخت مهم‌ترین نکات قبل نصب وردپرس

انتخاب بهترین پلاگین در این زمینه بر عهده طراحان وب سایت است. نصب افزونه مناسب که دارای قابلیت‌های کلیدی باشد باعث می‌شود تا صاحبان وب سایت با خیال راحت بتوانند تغییرات مختلف را بر روی سایت خود اعمال کنند.

ایمن سازی پیشخوان وردپرس

از جمله نکات مهم قبل نصب وردپرس این است که این سیستم مدیریت محتوا ممکن است در معرض هک قرار بگیرد. ایمن سازی پیشخوان وردپرس شامل تدابیر امنیتی مختلف است که باعث می‌شود تا میزان درجه امنیت وب سایت به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. استفاده کنندگان از پنل مدیریت می‌توانند برای کاهش دسترسی غیرمجاز، بسیاری از تهدیدات امنیتی رایج را مسدود کنند. ساده‌ترین کار در این زمینه استفاده از یک فایروال قدرتمند مانند ابزار Sucuri است.

همچنین بخوانید:
طراحی سایت در مشهد

اتصال به گوگل آنالیتیکس

یکی از کارهای مهم بعد از راه اندازی سایت، بررسی اتصال وب سایت به گوگل آنالیتیکس است. این کار باعث می‌شود تا طراح بتواند از وجود لینک‌های شکسته مطلع شود. وجود لینک شکسته باعث می‌شود تا کاربران در هنگام هدایت به صفحه دیگر، با اخطار 404 مواجه شوند. یکی از ساده‌ترین شیوه‌هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس است. این کار بهتر است با دقت و بررسی کافی انجام شود تا کاربران در هنگام دسترسی به بخش‌های مختلف وب سایت دچار مشکل نشوند.

ایجاد آدرس ایمیل حرفه‌ای

نکات مهم قبل نصب وردپرس به افراد کمک خواهد کرد تا یک وب سایت حرفه‌ای را راه اندازی کنند. ایجاد یک آدرس ایمیل حرفه‌ای برای اعتبار کسب و کار اینترنتی حائز اهمیت است. ایمیل می‌تواند اعتبار برند را به شکل قابل توجهی افزایش دهد که این امر نیز باعث افزایش اعتماد کاربران به وب سایت و خدمات آن خواهد شد.

ایجاد بخش خبرنامه

یکی دیگر از نکات مهم و کلیدی در هنگام نصب وردپرس، توجه کردن به بخش خبرنامه است. طبق برخی از آمارهای غیررسمی، حدود 50 درصد از کاربران ممکن است برای بار دوم به وب سایت برنگردند. در این حالت کسب و کارهایی می‌توانند موفق عمل کنند که بخش خبرنامه داشته باشند. با وجود بخش خبرنامه کاربران ترغیب می‌شوند که مجدد وارد سایت شده و از محتوای ارسال شده به بهترین شکل استفاده کنند.

خبرنامه می‌تواند شامل ارسال کدهای تخفیف و جوایز ویژه باشد. این امر باعث تحریک بیشتر کاربران شده که بازدید وب سایت را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید:
مقایسه وردپرس با کدنویسی

بررسی ویدیوها و اسلایدرها

بعد از نصب وردپرس، بررسی ویدیوها و اسلایدرها دارای اهمیت است. زمانی که این بخش به شکل تعاملی طراحی و راه اندازی شود، می‌تواند حس بهتری را به کاربران القا کند. قرارگیری تصاویر، ویدیو و اسلاید‌ها در جای مناسب خود باعث عدم بهم ریختگی وب سایت می‌شود. طراحان سایت وردپرس باید بعد از بارگذاری اولیه وب سایت، تصاویر قرار گرفته را مورد بررسی قرار دهند.

نکات مهم قبل نصب وردپرس

استفاده از افزونه‌های پیشرفته در این زمینه به طراحان کمک خواهد کرد تا بتوانند متناسب با نیاز سفارش دهندگان، طراحی اسلایدرها را به بهترین شکل انجام دهند.

جمع بندی

راه اندازی وب سایت به عنوان یک کار بسیار تخصصی محسوب می‌شود. استفاده از ایده‌های جذاب در طراحی وب سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس مهم است. در این مقاله به نکات مهم قبل نصب وردپرس پرداخته شده است. افرادی که قصد دارند تا به تنهایی وب سایت خود را راه اندازی کنند، نیاز به رعایت کردن برخی از نکات گفته شده در این مقاله را دارند. کسب و کارهای امروزی برای راه اندازی وب سایت به بهترین شکل می‌توانند از تجربیات مجموعه طراحی محمدرضا آذری استفاده کنند. این مجموعه با داشتن چندین سال سابقه طراحی توانسته است رضایت بسیاری از کسب و کارها را به دنبال داشته باشد.

Rate this post

دسته بندی شده در: