یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمان سفارش طراحی سایت، انتخاب میان طراحی سایت با وردپرس یاکدنویسی اختصاصی است. تفاوت‌های عمده‌ای میان سیستم مدیریت محتوای وردپرس و کدنویسی صفر تا صد در طراحی وب سایت وجود دارد که شناخت آنها برای سفارش دهندگان دارای اهمیت است. در این مقاله قصد داریم تا به تفصیل به مقایسه وردپرس با کدنویسی بپردازیم. در صورتی که متناسب با وضعیت کسب و کار خود نیاز به یک وب سایت تخصصی دارید، بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مقایسه وردپرس با کدنویسی

آشنایی با شیوه‌های کدنویسی طراحی سایت

امروزه بسیاری از طراحان برای طراحی وب سایت‌های مختلف از سیستم‌های مدیریت محتوا پیشرفته استفاده می‌کنند. مزیت‌های فراوانی که این سیستم‌ها به طراحان و صاحبان وب سایت ارائه می‌دهند، به گونه‌ای است که علاوه بر راحتی در استفاده، باعث کاهش هزینه نهایی طراحی وب سایت می‌شود. یکی از پرطرفدارترین روش‌های طراحی وب سایت، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

شناخت تفاوت مقایسه وردپرس با کدنویسی باعث می‌شود تا سفارش دهندگان بتوانند ضمن آشنایی کامل با تفاوت‌های آن، بهترین انتخاب را داشته باشند. مقایسه وردپرس با کدنویسی نشان می‌دهد که اجرای صفر تا صد کدنویسی وب سایت، باعث افزایش هزینه نهایی طراحی می‌شود. از دیگر سیستم‌های مدیریت محتوای پیشرفته که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به جومولا، دروپال، تکست پترن، کانتائو و… اشاره کرد.

مقایسه وردپرس با کدنویسی

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای منعطف شناخته می‌شود که به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون نیاز به دانش کدنویسی بتوانند بهترین وب سایت را راه اندازی کنند. به نسبت کدنویسی پیشرفته، به کارگیری این نوع از سیستم مدیریت محتوا می‌تواند آسان و کم هزینه باشد. مقایسه wordpress با کدنویسی نشان می‌دهد که وب سایت‌هایی که با کدنویسی اختصاصی طراحی شده‌اند، واکنش چندان مناسبی با پلاگین‌های آماده نشان نمی‌دهند.

همچنین بخوانید:
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد 🛒 اختصاصی و آماده + مشاوره رایگان

بسیاری از وب سایت‌های امروزی برای این که بتوانند دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف وب سایت را آسان کنند نیاز به نصب انواع پلاگین‌های پیشرفته دارند. وردپرس به دلیل این که دارای انعطاف پذیری بالایی است، این امکان را به افراد می‌دهد که از انواع پلاگین‌ها به بهترین شکل بهره‌مند شوند. در ادامه به مقایسه وردپرس با کدنویسی می‌پردازیم تا افراد قبل از سفارش طراحی سایت، تصور بهتری از تفاوت میان این دو داشته باشند:

· سرعت سایت وردپرس در برابر سایت کدنویسی شده

بسیاری از کاربران علاقه‌ای به اتلاف وقت در حین بارگذاری سایت ندارند لذا ترجیح می‌دهند تا وب سایت انتخاب شده آنها دارای سرعت بالایی در بارگذاری باشد. گوگل به عنوان یک موتور جستجوی هوشمند، عامل سرعت را در وب سایت به عنوان یک عامل کلیدی در رتبه بندی در نظر گرفته است. سایت وردپرس نیازمند PHP و پایگاه داده است که می‌تواند بر روی زمان بارگذاری آن اثرگذار باشد. هر زمان که کاربر وارد وب سایت وردپرس می‌شود، باید کد PHP اجرا شده و اطلاعات از پایگاه داده‌ها فراخوانی شود.

مقایسه wordpress با کدنویسی

با توجه به این که این شرایط نیاز به منابع و سرور مناسب دارد، به نسبت شیوه کدنویسی شده، می‌تواند امر بارگذاری را با تاخیر مواجه کند. در این زمان انتخاب هاستینگ مناسب و فشرده سازی تصاویر و استفاده از سایر روش‌های بهینه می‌تواند بسیارکارآمد باشد. در مقابل سایت کدنویسی شده بدون نیاز به PHP و پایگاه داده قادر است تا محتوا را با سرعت بیشتری برای کاربران نمایش دهد.

· سهولت در استفاده وردپرس در مقابل کدنویسی

همچنین بخوانید:
طراحی سایت در مشهد

در مقایسه وردپرس با کدنویسی می‌توان گفت که سایت طراحی شده با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کدنویسی اختصاصی دارد. کاربران می‌توانند متناسب با نیاز خود از انواع پلاگین‌های پیشرفته برای بهینه‌تر کردن وب سایت استفاده کنند. در سایت طراحی شده به کمک وردپرس، مدیران در صورت صلاحدید می‌توانند به آسانی بخش‌های ظاهری وب سایت را دستخوش تغییر کنند. در حالی که این موضوع در مورد وب سایت‌های کدنویسی شده به سهولت امکان پذیر نیست و نیاز به صرف هزینه بالا دارد.

· وردپرس و کدنویسی از لحاظ سئو

سئو یکی از بخش‌های مختلف طراحی وب سایت است که طراحان باید به آن توجه داشته باشند. مقایسه وردپرس با کدنویسی در بخش سئو می‌تواند یکی از معیارهای انتخاب سفارش دهندگان باشد. با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توان به راحتی انواع متن جایگزین تصاویر را تعیین کرد و URL‌های مناسب را از طریق داشبورد به تصاویر اضافه کرد. این کار نیاز به تخصص در زمینه کدنویسی ندارد و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است. همچنین وب سایت طراحی شده با وردپرس، به راحتی قابلیت ریسپانسیو با انواع گجت‌های هوشمند را داراست.

در مقابل سایت طراحی شده با کدنویسی اختصاصی، دارای پیچیدگی بیشتری است که افراد برای تغییر بخش‌های مختلف آن نیاز به یک طراح حرفه‌ای دارند. تغییر تگ‌های هدینگ جدید، تایتل، توضیحات متا و متن جایگزین تصویر، در شیوه طراحی با کدنویسی با دشواری بیشتری همراه است.

· قیمت وردپرس در مقابل کدنویسی

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی علاوه بر موارد لیست شده در بالا، در بحث قیمت است. هزینه طراحی وب سایت به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، استفاده از شیوه کدنویسی است. افرادی که قصد دارند تا با هزینه محدود یک وب سایت مناسب را راه اندازی کنند، بهتر است از شیوه طراحی سایت وردپرس استفاده کنند. پلاگین‌های پیشرفته این سیستم مدیریت محتوا، به نسبت شیوه کدنویسی شده ارزان‌تر است. در مقابل روش کدنویسی اختصاصی وجود دارد که هزینه آن به نسبت طراحی با وردپرس بالاتر است. در واقع افرادی که نیاز به یک وب سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی دارند، باید برای داشتن وب سایت مناسب هزینه بسیار بالاتری را پرداخت کنند.

همچنین بخوانید:
معروف‌ترین سایت‌های ایرانی وردپرسی

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی

جمع بندی

انتخاب از میان طراحی سایت با وردپرس و یا کدنویسی به عوامل مختلفی نظیر سرعت وب سایت، سهولت کاربری، بودجه، الزامات سئو و بلاگ نویسی بستگی دارد. در این مقاله به مقایسه وردپرس با کدنویسی پرداخته شده است تا افراد بر حسب نیاز خود بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. افرادی که قصد دارند تا سفارش طراحی وب سایت خود را ثبت کنند، بهتر است از میان مجموعه‌های مختلف به دنبال انتخاب بهترین مجموعه طراحی در این زمینه باشند. مجموعه طراحی وب سایت آذری به عنوان یکی از برترین تیم‌های طراحی وب سایت است که با توجه به نیاز سفارش دهندگان قادر است تا طراحی انواع سایت را با نازل‌ترین قیمت انجام دهد.

Rate this post

دسته بندی شده در: